Wij hebben de afgelopen jaren bij vele huwelijksfeesten de muziek verzorgt en willen graag onze 8 bruiloft tips voor een geweldig trouwfeest met jullie delen.

Tip 1: Klein en intiem

Onze ervaring is dat je beter kunt kiezen voor gezelligheid van een kleinere en intieme feestzaal, dan voor een grote zaal. Gemiddeld is zo’n 90% van de gasten daadwerkelijk op de feestavond aanwezig. Daarnaast zijn er gasten die wat vroeger vertrekken, buiten roken of een praatje maken. Bij een (te) grote feestzaal kunnen er dan lege plekken ontstaan wat de sfeer meestal niet ten goede komt.

Tip 2: Stop op het hoogtepunt

Alle gasten houden natuurlijk van een gezellig huwelijksfeest en het bruidspaar in het bijzonder. Toch is het verstandig om het huwelijksfeest op het hoogtepunt te stoppen. De meest (dag)gasten en het bruidspaar hebben een lange dag achter de rug (met veel emoties). Ook hebben de meeste gasten over het algemeen een (lange)terugreis in het vooruitzicht of een babysitter die afgelost moet worden. Om te voorkomen dat het feest stilletjes afloopt, is het een goede overweging om op het hoogtepunt te stoppen. Onze ervaring leert dat 00:00 – 00:30 uur een mooie eindtijd is omdat dit ook voor de oudere gasten veel beter vol te houden is. Wat is er nu mooier dan met alle gasten op de dansvloer te staan met het bruidspaar in het midden?

Tip 3: Stem de verwachtingen af

Bespreek ruim van tevoren met de DJ verwachting door. Wat wordt het openings- en eindnummer, welke muziekstijl willen jullie graag horen? Mogen er verzoeknummers aangevraagd worden? Afscheidswoordje, etc. etc.. Een ervaren DJ zal dit allemaal met een bruidspaar doornemen en hier tijdens het feest rekening mee houden.

Tip 4: Live artiesten

Wil je een gezellige bruiloft organiseren waar de gasten nog lang over napraten? Huur dan een DJ met een live artiest zoals bijvoorbeeld een saxofonist of zanger(es) Zo geef je aan een modern huwelijksfeest een traditionele ‘twist’ door de geluiden van een band te combineren met de DJ. Een live artiest heeft diverse voordelen:
– Uniek bruiloftsfeest (openingsnummer met artiest!)
– Energieboost op gepaste moment
– Combinatie van een DJ en band maakt de avond afwisselder

Tip 5: Openingsdans (of niet …)

Bespreek tijdig met elkaar of je het leuk vindt om een openingsdans ‘op te voeren’ voor de gasten, en zo ja, op welk openingsnummer jullie de dans uitvoeren. Een openingsdans kan het beste kort en krachtig zijn (2 tot 3 minuten). Bij een te lange openingsdans verslapt meestal de aandacht van de gasten. Onze ervaring is dat het leuk is om halverwege de openingsdans de gasten erbij te vragen op de dansvloer. Zo heb je een spetterend begin van de avond. Als julle niet kiezen voor een openingsdans kan onze DJ zorgen voor een mooie aankondiging en het welkom heten van de gasten (zie Tip 6). Zodat het feest toch een mooi begin krijgt en ijs wordt gebroken met een mooi openingsnummer uitgezocht door het bruidspaar.

Tip 6: Open het feest officieel

Willen jullie geen openingsdans? Open het feest dan wel om te voorkomen dat de gasten afwachtend aan de zijkant van de dansvloer blijven staan. Je kunt het feest ludiek openen door bijvoorbeeld een toost uit te brengen of met het afschieten van wat “party poppers’. Deze toast kan ook worden verzorgt door de DJ met wat passende woorden voor de gasten.

Tip 7: Alternatief scenario

Bespreek met jouw contactpersoon wat de de alternatieven zijn bij onverwachtse afwezigheid van de DJ of geboekte artiesten. Better safe than sorry. Soundsation heeft een reserve DJ paraat voor noodgevallen.

Tip 8: Afsluiting

Denk ook na over de afsluiting van het feest. Willen jullie zelf een korte toespraak houden om de gasten te bedanken? Of laat je dit de DJ doen? Wil je dat gasten de mogelijkheid hebben om afscheid te nemen of verlaten jullie het feest eerder? Maak jullie bruiloft onvergetelijk door een romantische schuifelplaat midden op de dansvloer met alle gasten eromheen. Wij zorgen ervoor!