Sfeer is één van de belangrijkste aspecten voor een geslaagd feest. Niet alleen de muziek, maar ook andere punten spelen hierbij een belangrijke rol.

Tip 1: Zaalindeling

Pas de grootte van de zaal aan op het te verwachte aantal gasten. Een zaal die uit 2 delen bestaat kan heel mooi lijken, maar wees er bewust van dat er 2 groepen kunnen ontstaan waardoor er een andere sfeer ontstaat, dan die je voor ogen hebt.

Tip 2: Plaats van de DJ Show

Plaats de DJ centraal in de zaal, aangrenzend aan de dansvloer zodat alle gasten de DJ goed kunnen zien en er contact kan onstaan met de gasten. Maak de dansvloer niet te groot waardoor er sneller een gezellige sfeer ontstaat en gasten eerder gaan dansen.
Plaats de statafels rondom de dansvloer. Hierdoor is de drempel om deze te betreden lager.
Zorg ervoor dat de zitplaatsen achter in de zaal worden gecreëerd. Hier kunnen de mensen zitten die graag rustig met elkaar willen praten zonder veel last te hebben van de muziek.

Tip 3: Openingsdans

Maak de openingsdans niet te lang. Bij een traditionele ballad is 2 tot 3 minuten meer dan genoeg, daarna zal de aandacht van de gasten verslappen. Hou de openingsdans dicht bij jezelf en ga niet stijldansen als je je daar als bruidspaar niet lekker bij voelt.
Tegenwoordig zie je steeds vaker dat bruidsparen een mix maken van verschillende nummers. Eventueel kan Soundsation de openingsdans voor jullie mixen en samenstellen. Vele voorbeelden hiervan kun je vinden op youtube. Als jullie gaan voor een surpriseact probeer het dan écht geheim te houden voor iedereen! Des te groter de verrassing.
Zorg voor comfortabele dansschoenen, zelfs als dat betekent dat je even van schoenen moet wisselen voor de openingsdans. Dat danst een stuk beter!
Plan de openingsdans niet te vroeg op de avond, maar pas wanneer de gasten ook klaar zijn om te gaan dansen, dit zorgt ervoor dat de dansvloer direct vol stroomt na of tijdens jullie dans. De beste tijd is meestal na de koffie en wanneer de gasten hun eerste drankje op hebben.
Zorg ervoor dat de fotograaf blijft tot na de openingsdans, wanneer dit niet mogelijk is vraag dan iemand van de gasten om foto’s te maken en misschien ook iemand om te filmen.
De Soundsation DJ kiest direct na de openingsdans een ‘floorfiller’, dit zorgt voor een volle dansvloer en een vliegende start van je feest.

Tip 4: Alternatief voor een fotograaf en de wegwerpcamera

Superleuk voor jullie bruiloft is Snappshot. Dit is een appje waarmee alle gasten een foto kunnen maken waarna iedereen deze foto kan bekijken als dia show op een grote TV. Snappshot is de vervanger voor de ouderwetse wegwerpcamera en te boeken bij Soundsation. Superleuk! Vraag ons naar de mogelijkheden.

Tip 5: Decoraties

Met ballonnen kunnen we erg gemakkelijk een zaal decoreren. We plaatsen op iedere tafel een trosje helium balonnen aan een touwtje en dit geef je bruiloft extra cachet! Zo zijn de mogelijkheden oneindig, van balonnen- boog tot aan pilaren. Al eens gedacht aan een fotolijst van balonnen voor de Snappshot te gebruiken? Leuker kan niet!

Tip 6: Videoboodschap

Laat ons een videozuil plaatsen bij de ingang. Op deze zuil kunnen de gasten een videoboodschap achterlaten. Laat de zuil staan tot alle gasten weg zijn, de videoboodschappen van de mensen die aan het einde van de avond naar huis toe gaan zijn vaak het leukste. De zuil wordt dan geplaatst op een rustige plek waarbij de teksten van de gasten goed te horen zijn op de video’s voor het bruidspaar.

Tip 7: Sfeerverlichting

Zorg voor sfeervolle gedimde verlichting in de zaal. Te felle verlichting remt mensen af. Soundsation levert alle DJ Shows met rustige sfeervolle led verlichting voor het begin van de avond en een wat levendigere show om op te kunnen dansen.

Tip 8: Afsluiters voor de bruiloft

Wanneer de avond wordt afgesloten met eten zorg dan dat deze niet tijdens het laatste half uur geserveerd worden. De feestavond is dan op het hoogtepunt en dit wil je niet laten verpesten doordat alle gasten met een puntzakje friet staan.
Laat je uitzwaaien door alle gasten. Het is erg leuk om dit in combinatie met bijvoorbeeld sterretjes, vuurwerk of wensballonnen te doen of deel vooraf aan alle gasten een bellenblaas uit.
Stop op het hoogtepunt!
De DJ kan na het eindnummer nog een floorfiller draaien op het einde van de avond. Er is niets mooier dan ‘knallend’ je bruiloft af te sluiten.

Tip 9: Keuze van de trouw/feestlocatie

Beoordeel een locatie niet alleen op de buitenkant, de binnenkant is toch wat je het grootste deel van de dag/avond ziet. Check of er op de dag van jullie bruiloft meerdere feesten gepland staan bij de trouw/feestlocatie. Op jullie grote dag zijn jullie natuurlijk het liefst de enige! Wanneer je niet ‘één van de’ wil zijn, kun je dit het beste van tevoren goed afspreken.
Wanneer je dezelfde locatie kiest voor zowel de huwelijksvoltrekking als het feest, check dan goed of deze voor beide geschikt is. Sommige locatie zijn prachtig voor de huwelijksvoltrekking, maar ongeschikt voor het feest (te laag, te veel galm, te kleine ruimtes of ongelijke niveau’s).